Vývoj v oblasti elektrokol jde mílovými kroky dopředu. Jednotlivé značky velmi rychle reagují na velkou poptávku po elektrokolech. Nabídka horských, crossových a městských elektrokol je velmi bohatá. A díky rychlému vývoji, zejména v motorech, baterií a jejich uložení, respektive integrace baterie do rámu kola, přišla na řadu další kategorie elektro kol – silniční elektrokola.
Silniční elektrokola jsou nejnovější kategorií, která díky překotnému vývoji systémů dopomoci nyní umožňují i netrénovaným cyklistům držet tempo s trénovanými ve stoupáních.
I přes baterii a motor si silniční elektrokolo zachovává přirozenou rychlost i na rovinách a dobré jízdní vlastnosti jako běžná silnička. Většinou vychází geometrií z pohodlnějších endurace modelových řad silničních kol, či gravelbiků, a jsou osazeny širšími pláštěmi.
Podívejme si na trojici silničních elektrokol od známé značky Cannondale. Mám tu pro vás připravené tři skvělé zástupce od této americké značky výrobce kol.
Silniční elektrokola Cannondale
Značka Cannondale
Značka Cannondale byla založena v roce 1971 ve státě Connecticut v USA. Cyklistice se však tato dnes již legendární značka začala věnovat až o něco později. Své první kolo představila firma Cannondale v roce 1983 a ihned tím vzbudila obrovský rozruch.
Aktuálně jde o jednu z nejznámějších značek kol na světě s kompletním sortimentem kol. Od horských MTB kol, přes silniční speciály až po sortiment elektrokol ( horské a silniční ).
V letošním roce spolupracuje s týmy: EF Education First Pro Cycling v profi silničním peletonu, ve světovém poháru Cross country reprezentuje tuto značku tým Cannondale Factory Racing.
Silniční elektrokolo Cannondale Synapse NEO 2 – Acid Red w/ Jet Black and Meteor – Gloss
Výborné silniční elektrokolo s rámem z hliníkové slitiny a karbonovou pevnou přední vidlicí a sedlovkou. Motor Bosch Active Line Plus o výkonu 250 W a baterie Bosch PowerTube 500 Wh. Hydraulické kotoučové brzdy Shimano 105 a řazení ze stejné sady s 2×11 převody
Výkon motoru
Podle platné legislativy je maximální přípustný výkon motoru u elektrokola určeného pro pohyb na cyklo stezkách a pozemních komunikacích 250 W. To je také výkon, jímž většina dnešních elektrokol disponuje.
Legislativně omezena je také maximální rychlost kola při použití elektromotoru, a to na 25 kilometrů v hodině.
Silniční elektrokolo Cannondale Synapse NEO 3 – Jet Black w/ Meteor Gray and Fine Silver – Gloss
Výborné silniční elektrokolo s rámem z hliníkové slitiny a karbonovou pevnou přední vidlicí a sedlovkou. Motor Bosch Active Line Plus o výkonu 250 W a baterie Bosch PowerTube 500 Wh. Hydraulické kotoučové brzdy Tektro a sada řazení Shimano Tiagra s 2×10 převody.
Uložení motoru
Jak již bylo zmíněno, umístění motoru se u jednotlivých elektrokol liší. Existují tři nejčastější umístění:
- přední náboj
- zadní náboj
- střed šlapání.
Umístění v předním nebo zadním náboji je typické pro městská a některá krosová elektrokola.
U horských elektokol a u silničních elektrokol se nejčastěji využívá středové umístění. Toto umístění je z hlediska rozložení hmotnosti, efektivity výkonu a také ovladatelnosti kola nejvýhodnější.
Silniční elektrokolo Cannondale Synapse NEO SE – Stealth Gray w/ Jet Black – Gloss (SGY)
Výborné silniční/gravel elektrokolo s rámem z hliníkové slitiny a karbonovou pevnou přední vidlicí a sedlovkou. Motor Bosch Active Line Plus o výkonu 250 W a baterie Bosch PowerTube 500 Wh. Hydraulické kotoučové brzdy SRAM Apex 1 HRD a řazení ze stejné sady s 2×11 převody.
Model SE je vybaven menšími koly 650b (27,5”) se širšími plášti, díky kterým můžete i mimo asfaltové silnice a cesty. Rám kola je však plně kompatibilní i s klasickými silničními zapletenými koly.